Επιλύχνιος Ευχαριστία (Φως ιλαρόν)

Φως ιλαρόν αγίας δόξης Αθανάτου Πατρός, ουρανίου, αγίου, μάκαρος, Ιησού Χριστέ, Ελθόντες επί την ηλίου δύσιν, ιδόντες φως εσπερινόν, υμνούμεν Πατέρα, Υιόν και Άγιον Πνεύμα, Θεόν. Άξιόν Σε εν πάσι καιροίς υμνείσθαι φωναίς αισίαις Υιέ Θεού, ζωήν ο διδούς• διό ο κόσμος Σε δοξάζει».

Μενού

...«Αδιαλείπτως προσεύχεσθε, εν παντί ευχαριστείτε· τούτο γαρ θέλημα Θεού εν Χριστώ Ιησού εις υμάς», Απ. Παύλος, Α' Θεσ. 5-17
*Συνεχώς καινούρια θέματα ... κοινοποιήστε τα θέματα που σας αρέσουν*

Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022

Νέκρωση μελών αμαρτίας


Η Προσευχή προς την Παναγία (Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά) :

Υπεράγαθε Δέσποινα Θεοτόκε,
επάκουσον της οικτράς μου δεήσεως και μη καταισχύνης με από της προσδοκίας μου, η μετά Θεόν ελπίς πάντων των περάτων της γης.

Τον βρασμόν της σαρκός μου κατάσβεσον.
Τον εν τη ψυχή μου αγριότατον κλύδωνα κατεύνασον.
Τον πικρόν θυμόν καταπράϋνον.
Τον τύφον και την αλαζονείαν της ματαίας οιήσεως εκ του νοός μου αφάνισον.
Τας νυκτερινάς φαντασίας των πονηρών πνευμάτων
και τας μεθημερινάς των ακαθάρτων εννοιών προσβολάς
εκ της καρδίας μου μείωσον.
Παίδευσόν με την γλώσσαν λαλείν τα συμφέροντα.
Δίδαξον τους οφθαλμούς μου βλέπειν ορθώς της αρετής την ευθύτητα.
Τους πόδας μου τρέχειν ανυποσκελίστως ποίησον την μακαρίαν οδόν των του Θεού εντολών.
Τας χείρας μου αγιασθήναι παρασκεύασον, ίνα αξίως αίρω αυτάς προς τον Ύψιστον. 

Κάθαρόν μου το στόμα, ίνα μετά παρρησίας επικαλείται Πατέρα τον φοβερόν Θεόν και πανάγιον.
Άνοιξόν μου τα ώτα, ίνα ακούω αισθητώς και νοητώς τα υπέρ μέλι και κηρίον γλυκύτερα των αγίων Γραφών λόγια, και βιώ κατ‘ αυτά από σου κραταιούμενος.
Δια γαρ σου, πανύμνητε και υπεράγαθε Δέσποινα, περισώζεται πάσα βροτεία φύσις αινούσα και ευλογούσα Πατέρα, Υιόν και Άγιον Πνεύμα, την παναγίαν Τριάδα και ομοούσιον, πάντοτε, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.

Κι ο αββάς Ισαάκ ο Σύρος, ανάλογα, που δείχνει και τον μοναδικό τρόπο συνάφειας (Λόγου με κάθε λόγο) νέκρωσης μελών αμαρτίας δια της νεκρώσεως Του Κυρίου για μας (αναλαβών την αμαρτία), ώστε η Ζωή Του να μεταγγιστεί στην ζωή μας: 

Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ ο Θεὸς ημών, όστις έκλαυσας επί Λαζάρω, καὶ έχυσας δάκρυα λύπης καί συμπαθείας επάνω εις αυτόν, δέξαι τὰ της πικρίας μου δάκρυα· ιάτρευσον διὰ των αγίων σου παθημάτων τὰ πάθη μου· θεράπευσον διὰ των πληγών σου τὰς ψυχικάς μου πληγάς·διὰ του τιμίου σου αίματος καθάρισόν μου τὸ αίμα, καὶ ένωσον τὴν ευωδίαν του ζωοποιού σου σώματος τω σώματί μου· η χολή, τὴν οποίαν παρὰ των εχθρών εποτίσθης, ας γλυκάνει τὴν ψυχήν μου απὸ τὴν πικρίαν, τὴν οποίαν ο αντίδικός μου διάβολος μ’ επότισε· τὸ πανάγιόν σου σώμα, τὸ οποίον ετανύσθη επὶ του σταυρού , ας αναπτερώσει πρὸς σὲ τὸν νουν μου, όστις εσύρθη κάτω υπὸ των δαιμόνων· η παναγία σου κεφαλή, τὴν οποίαν έκλινας επὶ του σταυρού , ας υψώση τὴν κεφαλήν μου, τὴν περιϋβρισθείσαν υπὸ των αντιπάλων δαιμόνων· αι πανάγιαί σου χείρες, αι καθηλωθείσαι υπὸ των παρανόμων εν τω σταυρώ, ας μὲ αναβιβάσωσι πρὸς σὲ εκ του χάσματος της απωλείας, καθὼς υπεσχέθη τὸ πανάγιον σου στόμα· τὸ πρόσωπόν σου, τὸ δεξάμενον ραπίσματα καὶ εμπτύσματα υπὸ των καταράτων Ἰουδαίων, ας μου λαμπρύνει τὸ πρόσωπον, τὸ οποίον εμολύνθη απὸ τὰς αμαρτίας· η ψυχή σου, τὴν οποίαν επὶ του σταυρού υπάρχον, παρέδωκας εις τὸν πατέρα σου, ας μὲ οδηγήσει πρὸς σὲ διὰ της χάριτός σου· δὲν έχω καρδίαν θλιβομένην προς αναζήτησίν σου, δὲν έχω μετάνοιαν, δὲν έχω κατάνυξη, ουδὲ δάκρυα, τὰ οποία επαναφέρουσι τὰ τέκνα εις τὴν ιδίαν αυτών πατρίδα. Δὲν έχω, δέσποτα, δάκρυον παρακλητικόν· εσκοτίσθη ο νους μου απὸ τὴν ματαιότητα του κόσμου, καὶ δὲν δύναται ν’ ατενίσει πρὸς σὲ μετὰ πόνου· εψυχράνθη η καρδία μου απὸ τὸ πλήθος των πειρασμών, καὶ δὲν δύναται νὰ θερμανθεί διὰ των δακρύων της πρὸς σὲ αγάπης. Αλλὰ σύ, Κύριε ἸησούΧριστὲ ο Θεός μου, ο θησαυρὸς των αγαθών, δώρησαί μοι τελείαν μετάνοιαν καὶ καρδίαν επίπονον, ίνα ολοψύχως εξέλθω εις αναζήτησίν σου· διότι άνευ σου θέλω αποξενωθεί απὸ παντὸς αγαθού. Χάρισαί μοι λοιπόν, ώ αγαθέ, τὴν χάριν σου· ο πατήρ, όστις σ’ εγέννησεν εκ των κόλπων αυτού αχρόνως καὶ αϊδίως, ας ανανεώσει εις εμὲ τὰς μορφὰς της εικόνος σου· σ’ εγκατέλιπον, μὴ μ’ εγκαταλείπεις· εχωρίσθην απὸ σου, έξελθε εις αναζήτησίν μου, καὶ ευρὼν εισάγαγέ με εις τὰς νομάς σου, καὶ συναρίθμησόν με μετὰ των προβάτων της εκλεκτής σου ποίμνης, καὶ διάθρεψόν με μετ’ αυτών εκ της χλόης των θείων σου μυστηρίων, των οποίων υπάρχει κατοικητήριον η καθαρὰ καρδία, εις τὴν οποίαν αναφαίνεται η έλλαμψις των αποκαλύψεών σου, η οποία έλλαμψις είναι παρηγορία καὶ αναψυχὴ των κοπιώντων διὰ σὲ εν θλίψεσι καὶ διαφόροις μάστιξι· της οποίας ελλάμψεως είθε ν’ αξιωθώμεν καὶ ημείς διὰ της χάριτος καὶ φιλανθρωπίας σου, του Σωτήρος ημών Ἰησού Χριστού, εις τοὺς αιώνας των αιώνων. Αμήν.

‘’νέκρωση’’…

Ο εν τη ενάτη ώρα δι' ημάς σαρκί του θανάτου γευσάμενος, νέκρωσον της σαρκός ημών το φρόνημα, Χριστέ ο Θεός, και σώσον ημάς.

καρδίαν καθαρὰν κτίσον εν εμοί, ο Θεός, καὶ πνεύμα ευθὲς εγκαίνισον εν τοις εγκάτοις μου. 

Κι η γνώμη δίνει την σκυτάλη στην όντως γνώση κι αυτή με την σειρά της ως φιλοσοφία στην φιλοκαλία και στην θεραπευτική παράδοση της Ορθοδοξίας, την εμπειρία θεώσεως.

Κατά τάξη και ετοιμότητα και εγκαίνιση στην βαθεία καρδία ακολουθούντα νους και χους, κάθαρση, φώτιση, τελείωση. 

Στα παληά χρόνια όταν οι αρχαίοι έλληνες έριχναν βολές σε ομόκεντρους κύκλους και το βέλος τους έπεφτε οπουδήποτε αλλού πλην κέντρου, έλεγαν ήμαρτον δλδ αστόχησον, και ξαναπροσπαθούσαν.

Οι άγιοι λένε, πως…   

προτείνοντας την ακινησία μας ως προς την αμαρτία (αστοχία) και την κίνησή μας προς το καλό (ευστοχία)….

Το βίωμα της θ’ ώρας, το ίδιο… Ο εν τη ενάτη ώρα δι' ημάς σαρκί του θανάτου γευσάμενος, νέκρωσον της σαρκός ημών το φρόνημα, Χριστέ ο Θεός, και σώσον ημάς.

Είναι ο ‘’φιλοξενούμενος’’ και ενεργών εν ημίν Εσταυρωμένος Κύριος δια του Αίματός Του, που μας αποπλύνει από παντός μολυσμού σαρκός και πνεύματος και ‘’νεκρώνει’’ το σώμα της αμαρτίας.

από την ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως ΕYXΗ B´ (Μ.Βασιλείου) … Οίδα, Κύριε, ότι αναξίως μεταλαμβάνω του αχράντου σου Σώματος καὶ του τιμίου σου Αίματος καὶ ένοχὸς ειμι καὶ κρίμα εμαυτώ εσθίω καὶ πίνω, μὴ διακρίνων τὸ Σώμα καὶ τὸ Αίμα του Χριστού καὶ Θεού μου· αλλὰ τοις οικτιρμοίς σου θαρρών, προσέρχομαί σοι τω είπόντι. Ὁ τρώγων μου τὴν Σάρκα καὶ πίνων μου τὸ Αίμα εν εμοὶ μένει, καγὼ εν αυτώ. Σπλαγχνίσθητι ουν, Κύριε, καὶ μὴ παραδειγματίσεις με τὸν αμαρτωλόν, αλλὰ ποίησον μετ᾿ εμού κατὰ τὸ έλεός σου· καὶ γενέσθω μοι τὰ άγια ταύτα εις ίασιν καὶ κάθαρσιν καὶ φωτισμὸν καὶ φυλακτήριον καὶ σωτηρίαν καὶ αγιασμὸν ψυχής τε καὶ σώματος· εις αποτροπὴν πάσης φαντασίας καὶ πονηράς πράξεως καὶ ενεργείας διαβολικής, κατὰ διάνοιαν της εν τοις μέλεσί μου ενεργουμένης· εις παρρησίαν καὶ αγάπην τὴν πρὸς σέ· εις διόρθωσιν βίου καὶ ασφάλειαν· εις αύξησιν αρετής καὶ τελειότητος· εις πλήρωσιν εντολών· εις Πνεύματος αγίου κοινωνίαν· εις εφόδιον ζωής αιωνίου καὶ εις απολογίαν ευπρόσδεκτον, τὴν επὶ του φοβερού βήματός σου· μὴ εις κρίμα ή εις κατάκριμα.

Αμήν γένοιτο…

Δορυφορούν τον Σταυρό οι άγιοι άγγελοι, υπηρετούν ως φίλοι κι εμάς, όσο συσταυρωνόμαστε για να μας συναναστήσουν.

Μία εκ των ιδιοτήτων των λεπτών αγγέλων είναι η δυνατότητα ‘’διείσδυσης’’ όπως έχουν όλα τα πνεύματα την δυνατότητα κατά το επιτρέπεται ή την ευλογία του Θεού (και ανάλογα τα δικαιώματα που δίνουμε) να εισέρχονται κεκλεισμένων των θυρών στους ‘’οίκους’’ μας.

Μπορούν να εισέλθουν στο μυαλό να μας εμφυτεύσουν έναν θετικό λογισμό. Στην καρδιά να ψιθυρίσουν έναν θείο λογισμό προξενώντας ένα φιλόθεο ή φιλάνθρωπο σκίρτημα/δόνηση. Να μπουν σε ένα άρρωστο μέλος για να το υγιάνουν. Αντίθετα οι δαίμονες κατά το επιτρέπεται του Θεού, εμβολίζουν αρνητικά, απάνθρωπα και αντίθεα και μετά την διάνοια, εν τοις μέλεσι, μας ασθενούν, μας θανατώνουν.

Ευχόμενοι στον άγιο άγγελό μας… μη δώης χώραν τω πονηρώ δαίμονι κατακυριεύσαι μου τη καταδυναστεία του θνητού τούτου σώματος, κράτησον της αθλίας και παρειμένης χειρός μου, και οδήγησαν με εις οδόν σωτηρίας

…Τείχισον ημάς αγίοις σου Αγγέλοις, ίνα τη παρεμβολή αυτών φρουρούμενοι καὶ οδηγούμενοι καταντήσωμεν εις τὴν ενότητα της πίστεως καὶ εις τὴν επίγνωσιν της απροσίτου σου δόξης, ότι ευλογητὸς ει εις τοὺς αιώνας των αιώνων. Αμήν.

…προχωράμε στον καθ’ημέρα σταυροφόρο αγώνα μας, αμήν προς ανάσταση. 


η έσω Ζωή (η μυστική ζωή της ψυχής μέχρι να σημειωθεί εφ' ημών το φως του προσώπου Του Κυρίου)

https://hellasorthodoxy-kmyst.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις