Ρώτησαν κάποτε έναν Άγιο τι φοβάται ο διάβολος;
Τρία πράγματα λέει φοβάται.
Αυτό που φοράτε, αυτό που πλύνεστε και αυτό που τρώτε.
Φοβάται δηλαδή τον Σταυρό, φοβάται το Άγιο Βάπτισμα και φοβάται την Θεία Κοινωνία.
Φοβάται τον Τίμιο Σταυρό και το ξύλο το Τίμιο αλλά και τον τύπο και το σύμβολο και το σχήμα του Τιμίου Σταυρού.
Διότι επάνω στον Σταυρό, επέχθει η μεγαλύτερη μάχη και ο μεγαλύτερος πόλεμος των αιώνων και εδέχθη ο διάβολος ήτα μεγάλη, νικήθηκε κατά κράτος από των εσταυρωμένο Κύριο και ήταν βέβαια μέχρι τότε ο Σταυρός ξύλο αισχύνης και οδύνης μετά όμως από την Σταύρωση του Κυρίου μας έγινε όπλο κατά του διαβόλου, «τον Σταυρό σου ημίν δέδωκας».
Φρίττη γαρ και τρέμει, μην φέρουν καθοράν αυτού την δύναμιν.
Θα έπρεπε πολύ να εμβαθύνουμε σε αυτήν την έννοια του Σταυρού.
Σταυρός του Κυρίου, είτε το ξύλο όπως είπαμε, είτε η σταυρική θυσία, είτε το πάθος, είτε η δική μας σταυρική πορεία και το σταυρικό φρόνημα όπως λέγεται ο δικό μας σταυρός, όλα αυτά είναι φόβητρα για τον διάβολο.
Θα έπρεπε πολύ να εμβαθύνουμε και όποτε έχουμε ευκαιρία να διαβάζουμε γύρω από τον Σταυρό και το πάθος.
Εμείς ένα να πούμε τώρα ο άνθρωπος γίνεται φοβερός εις τον διάβολο και τον φοβάται ο διάβολος όταν έχει πάρει στα σοβαρά την Χριστιανική ζωή όταν σηκώνει τον σταυρό του, όταν αγωνίζεται κατά των παθών και όταν νεκρώνεται ως προς την αμαρτία, αυτό σημαίνει σταύρωση για εμάς.
Επίσης ο Χριστιανός θα πρέπει να φορά τον σταυρό, το λέμε στα μικρά παιδιά αλλά ισχύει για όλους τον να φέρομαι τον Τίμιο Σταυρό επάνω μας, είναι μεγάλη υπόθεση είναι ασπίδα και όταν κάνουμε σωστά τον Σταυρό μας, όχι ακανόνιστα σχήματα, διότι τον σωστό Σταυρό γνωρίζει και αυτόν φοβάται ο διάβολος.
Να αγαπήσουμε τον Σταυρό, να αγαπήσουμε τον Εσταυρωμένο να προσευχόμαστε στον εσταυρωμένο Κύριο, να ζούμε και εμείς εσταυρωμένη ζωή, να φοράμε τον Σταυρό και να κάνουμε σωστά χωρίς να ντρεπόμαστε, μέσα από την καρδιά μας, με καρδιακή συμμετοχή τον Σταυρό και τότε ο διάβολος δεν θα έχει καμιά εξουσία επάνω μας!
Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Ζαφείρης †
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου